04 november 2013

Höstlovet sa bara swish!

Tänk vad en veckas ledighet går fort.
Ledighet för barnen dvs. Andreas har jobbat som vanligt under veckan och jag har varit ledig måndag då Emlan fyllde år och så i fredags så jag fick långhelg.

Andreas och Benjamin har varit på Game-Ex i Stockholm, dvs spelmässa i Kista och B var så nöjd och glad men oerhört trött. Tror han minsann tyckte det var härligt att få egen tid med pappa och prata spel och filmmysa på hotell.

Emelie och jag har varit hemma och gjort egentligen ingenting. Jag har varit till Apoteket och försökt fixa med mediciner som skulle beställts hem men de inte gjort, hoppas de hinner hem innan medsen tar slut, annars blir det lattjolajbans här hemma.

Jobbveckan som ligger framför är lite märklig, känns hattigt men spännande. I morron är det mammografi och nackröntgen för mej, onsdag normal arbetsdag och på torsdag ska jag påbörja en tredagars mini-kurs om ekologiska produkter och hur det påverkar miljön och matlagningen, det ska bli så spännande och roligt, på fredag avslutas veckan med en vanlig arbetsdag igen, skönt det.

Och min lilla lashout i förra inlägget står jag fortfarande för, man lägger sina pengar på det man vill och jag kan också lägga pengar på saker jag vill ha. Det jag reagerar på är att det sätts som nån standard eller norm att man ska ha nya kläder för tusentals kronor under en vecka, man ska vara vältränad och snyggt sminkad, gärna med dyra produkter för de är sååååå bra (men djurtestade och inte ekologiska).
Äsch jag slutar nu för annars kan jag skriva i evigheter ;) men  jag lovar att det inte var varken första eller sista gången jag skriver om detta.


Ha de gott

Puss o kram till er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar