20 november 2013

Hej kommer ni ihåg mej?

Jag är den där människan som bloggar när hon orkar och knappt då heller ;)

Har ju väntat länge på att farbror doktorn (som är en kvinna) ska höra av sej till mej och säga att nu är allt bra, glöm allt som varit och jobba på.
Riktigt så har det ju inte blivit men jag har ett resultat.
Enligt proverna har jag inte den typ av reumatism de provat för, jag har inte borrrelia och jag har inga ämnesomsättningsproblem.

Det jag har är lite ihoptryckta diskar i nacken, riktigt hur många och vart de sitter vet jag inte ännu då jag inte fått läkarpapprena eller sjukgymnastens utlåtande i min hand. Jag känner ju självklart själv var jag har ont men litar på röntgen.

Jag kommer alltid ha platta diskar, det kan man inget göra åt men jag kan ju självklart stärka musklerna runtomkring och hoppas på att det gör så att inte kotor och diskar trycker på nerverna som gör att mina fingrar, händer och armar domnar och sticker i.

Även om min förändringar inte är så stora fast flera så ger det oftast mer smärta än stora förändringar, varför vet man inte och det får jag nöja mej med.
Problemet med smärta i leder på både fötter och händer, armbågar ody vet de inte varför ännu heller för det är ju iaf inte påverkat av nacken.

Jag har fått klartecken på träning som jag känner är smärtfri för min kropp, boxning kanske inte är att rekommendera i dagsläget men jag ska vara med på graderingen för tredje terminen och skippa de tyngsta övningarna tex burpees i 2*2 minuter. Jag känner mej nöjd med det och får tänka om min träning lite till efter nyåret.

Löpning, träna funktionellt och styrketräning funkar ju fortfarande så det lär det bli mer av, tänker också satsa lite på yoga.

Nu så har båda barnen somnat och jag borde också göra det, har en spännande dag med massor av undervisning framför mej om miljö och ekomat.



Har ni sett vilken snygging jag fotades med i somras då?!
Min älskade snygga pappa.


Puss o kram till er alla och sov gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar