02 november 2013

jag stör mej lite...

på alla bloggar som jag läser för att få inspiration.
Inte alla men flera gör verkligen att jag märker att jag sitter där och nickar och tycker det är helt ok att lägga 1900 kr på ett par jeans eller 900 kr för en tisha.
Det är ju bara galet.

Alltså jag lägger egentligen ingen som helst värdering i hur mycket pengar folk lägger på kläder eller andra saker, det är bara det att MITT habegär väcks och det är ju bara löjligt.
Blir ni också sånna när ni läser bloggar? Hur lättpåverkade är vi egentligen?
Jag har verkligen inte råd att lägga sånna pengar och absolut inte flera ggr under året.
Just nu räcker det med att Emelie fyllt år, Benjamin fyller snart och så är det jul och tack och lov fyller inte Andreas 40 detta året!

Benjamin och jag var hos optikern i fredags och det blev som vi trodde att glasögon behövdes så nu är det typ 5000 kr fattigare i kassan, och så krockade ju jag med bilen och den är lagad nu och det var 3000 sköna pix som försvann.
Varje månad tänker jag att NU blir månaden vi kan lägga undan lite pengar men nä då händer det alltid nåt, Känns igen va?
Har haft samtal med många av mina vänner som upplever samma sak, man känner att man klarat av det ena men då händer det andra, ja, ja så är nog livet helt enkelt.

Andreas och Benjamin skjutsade jag till tågstationen i morse, de har varit på spelmässa i Stockholm och  sover på hotell inatt och så kommer de hem i morron fm.
Benjamin fick detta i födelsedagspresent förra året och han har väntat och längtat så mycket efter detta så jag trodde nästan han skulle bli besviken idag men Andreas säger att han är supernöjd.

Emelie och jag skulle ha tjejmys eftersom killarna åkt bort men hon taimade feber och dunderförkylning
till idag så vi har bara varit hemma och glott på tv och så har hon pärlat och ritat.
Vi hoppas på en feberfri dag i morron så hon kan gå till skolan på måndag.

Puss o kram till er alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar