13 januari 2013

Semester is da shit!!

Det går inte att ladda upp foton pga dåligt internet men skriva kan jag!

Vi har en härlig semester här på Playa del Ingles. Både bil och flygresan gick över förväntan med barnen men ingen av oss hade sovit mkt.
Benjamin sov inget på drygt ett dygn och jag drog till med en timme.
Första dagarna var lite av dvala och vi tog det lugnt.

Måndag var ju resdag och Stig mötte upp oss med kyrkans buss på flygplatsen och 4 vuxna och 4 barn med massa packning och barnvagn stuvade in sej.
Framme på hotellet Corona Blanca väntade Annika med mat och det var bara att sätta sej och äta, lyxigt.

Tis och onsdag var blåsiga och molniga dagar men en liten stund i solstolen har det blivit varje dag.
Tisdagen gick Annika och jag till San Fernando och handlade mat, roligt att gå i de inhemska affärerna och knappt veta vad man ska köpa.
Onsdag var en spel och soldag och vi tog en sväng på strandpromenaden med Benjamin då han fick äta på McDonalds, en riktigt nöjd Benjamin efter jobbiga första dagar.

Torsdag blev utflyktsdag och vi åkte till Palmitos Park. Vi fick uppleva en papegojshow med cyklande, skridskoåkande papegojor, en rolig show.
Sen var det en rovfågelshow och den var helt fantastisk, rovfåglarna flög precis över våra huvuden.
Vi avslutade med att gå på delfinshowen och Benjamin och Emelie var lyriska.
Det var både en rolig och vacker show.

Fredag blev en dag med bara solande.
Andreas och Emelie var ner till stranden medan jag låg vid polen. Sand är inte min grej, det är bara irriterande när det blåser.
På kvällen spelade Andreas på en samling i kyrkan och efteråt gick vår lilla familj till El Rancho och åt. Benjamin tog pizza precis som de andra kvällarna, Emelie chicken nuggets och Andreas och jag tog olika sorters kött som kom ut på kolbäddsgrill, det var fantastiskt gott.

Lördag gäller lite blandade saker,
Minigolf, strand, sola och Andreas och jag fick en kväll med lugn och ro på Jumbo.
Ett besök på obligatoriska Cafe Eden och en god drink.

Dagarna har gått så otroligt fort och jag vill inte alls åka hem, jag ska njuta massor av dagarna som är kvar så jag kan leva länge på detta.

Jag har inte bara latat mej utan har självklart sprungit min lilla runda på knappt 4 km här, jätteskönt!!

Igår fyllde även Pi, f'låt att vi är borta på stora dagen, vi får gratta när vi kommer hem.

Puss o kram till er alla från värmen till kylan ;)
Njut av lugnet för snart är vi hemma igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar