24 december 2013

Julafton och nu börjar mitt sockerfria liv!

Eller inte?
Jag har ätit och njutit och också haft stunder då jag inte alls mått bra och då har jag också ätit.
NU tiden före jul har jag aktivt valt att äta socker och mjöl igen men jag tappade kontrollen totalt, det funkar inte för mej att äta "bara lite" för då vill jag ha mer.
Så nu återgår jag till mitt vanliga liv och den kost jag mår bäst av just nu.

Min träning har ju också varit extremt lidande under hösten då jag haft ont i kroppen och inte kunnat träna som jag vill.
Nu är det ändring på det, jag ska hitta tillbaka till den träning som min kropp mår bra av och som också gör att jag mår bra i huvet.

I julklapp fick jag PT-timmar av Andreas och jag blev så himla glad, det blir perfekt att få pepp och bli målinriktad och få lära mej hur jag ska träna.

I morgon blir det att sätta mej ner och planera mat och träning för de kommande veckorna, för mej är det så att har jag planerat och avsatt tid så blir det oftast av annars hittar jag alltid orsaker till att inte träna.

Just nu har jag en rejäl förkylning men inget ont i halsen så då funkar det att träna lättare pass iaf.

För övrigt har denna julafton varit extremt lugn och härlig.
Hela förmiddagen har vi tagit det lugnt, spelat spel och bara slöat, sen tog vi bilen till Torshälla och åt julmat med våra härliga vänner och deras barn. Jag blev så rackarns mätt och fortsatte äta när jag kom hem ;)

Våra barn fick Ps4 i julklapp tillsammans och de brukar vara tacksamma och glada för allt de får men denna gång…de var så oerhört glada för precis allting, både pyjamaser och spel och presentkort.

Andreas och jag ska åka på träningsresa igen i maj så vi skulle inte köpa så mycket eller dyra julklappar till varandra sa vi, ändå tog han i med julklappen till mej och det hade jag verkligen inte räknat med.

Jag ska försöka bli bättre på att uppdatera min blog för jag gillar ju egentligen att skriva här, det är bara att ibland är det svårt att inte dela med sej av allt som sker i livet och nån balans måste man ju ha ändå så det så.

Nu tänkte jag, den där snoriga, hostiga bruden gå och lägga sej alldeles proppmätt och vakna till en ny härlig dag med familjen.

Oavsett om du firar jul eller inte så hoppas jag att just DU fått en dag/kväll som är värd att minnas.

Puss o kram till er alla.

Det här fotot tillägnar jag mr Pirate Captain himself och jag ska bara säga det att jag har många oanade talanger hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar