07 december 2013

Julstök eller bara vanligt stök?!

Lite av varje kanske?
Tänkte att jag skulle testa göra lakritsfudge a la LCHF och nu står den i kylskåpet för att svalna men jag känner mej lite skeptisk, jag gillar ju inte sötning så mycket men men jag måste ju testa iaf.

Just nu sjuder knäcksmeten i kastrullen och julmusiken sjungs av Shirley, Sanna och Sonja, en riktigt bra och fin julskiva. Emelie har lagt ut alla knäckformarna och väntar ivrigt på att få smaka, det lär ju ta en timma innan hon kan det ;)

Benjamin har inte ens krupit ur pyjamasen ännu och då är faktiskt klockan snart 16, skit samma, det kan väl vara härligt att få skrota omkring en hel dag, det har ju jag också gjort, fast jag har mysbrallslördag.

Åt frukost i sängen, (vilket jag egentligen inte alls gillar) men det var så härligt att bara njuta av lugnet och att få ligga kvar utan stress.

Barnen har haft en riktigt lugn dag också, Emelie har skypat med lite vänner och det plingar konstant i telefonen, Benjamin spelar dator som vanligt och jag fick faktiskt lite fart och har städat eller jag menar dammsugit och plockat ordning lite.
Det är bra när man har lite skrymslen och vrår att städa undan alla väskor och träningskläder och ja, allt vad det nu är som skräpar omkring på soffan och golvet i hallen.
Just nu är vårt sovrum fyllt av väskor och diverse grejer men det ska vi nog få ordning på till nästa helg, Andreas måste ju också få något att göra.

Han är i Barcelona med jobbet och de har tydligen haft riktig bra dagar och han lät nöjd och trött när vi skypade i morse.
Jag tror att alla flyg går skapligt till Arlanda efter stormen Sven men när han väl kommer till Eskilstuna är jag på glöggmys hos en fin vän jag lärt känna genom  PGB. Vi får väl se när vi kan pussar ;)

Nu är knäcken uppe i 111 grader så nu är det nära upphällning, detta knepiga, kladdiga jox men sen så är det bara svalning och mumsa på för  Emelie.

Ha en fortsatt fin eftermiddag och kväll.

Puss o kram till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar