20 september 2014

Dimmig småkulen lördagsmorgon.

Sitter ensam i köket och filosoferar över lite kaffe.
Morgonen är nog min favvotid att vara ensam på, jag gillar inte att prata massor på morron, vill bara ha det tyst och rå om mej själv. Alla som känner mej vet att frukost inte är mitt bästa :/ jag behöver vara uppe ett tag för att kunna äta och så vill jag bara kunna drömma mej bort. I dagsläget känns ett vinterklätt landskap och mysigt hus med en tänd brasa som ett mkt bra dröm-tidsfördriv men så ser ju inte verkligheten alls ut, så jag drömmer väl vidare istället.

Igårkväll tog jag en ytterst liten löptur för att testa kroppen och jag tog mej runt 4 km och känner mej helt nöjd med det. Känslan av att springa i mörker och oerhört bra musik i lurarna gjorde mej glad och tillfreds. Hade även klätt på mej rätt kläder så jag inte svettades för mycket eller frös. Kanske att min reflexjacka inte är den bästa på att andas men det funkar tills jag hittar nån bättre.

Idag borde det vara operation storröjning på Emelies rum men jag vet inte hur mycket vi orkar i dagsläget. Det har varit mycket med jobbet för både Andreas och mej plus att det kommer en ganska tuff period med borttagning av meds på Emelie eftersom hon varken växer på längden eller ökar i vikt som hon ska. Stackars barn att ha ADHD och fungerande meds och nu ska vi ta bort det. Jag fasar lite för vad som ska hända men vill ju att hon ska få må bra, hoppas bara vi kommer orka med varandra.

Puss o kram till er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar