26 juni 2010

Midsommarafton

Så härligt att ha kommit fram till Edsbyn.
Vi bor på ett vandrarhem vid Ovanåkers kyrka, det är så vackert läge på landet.
Kossor precis utanför huset, Emelie älskar det och känner sej som hemma på Tandla.
Igår på midsommarafton åkte vi om till Kämpens i Bollnäs på firande. Regnet vräkte ner så det blev att gå in på logen för att titta på folkdansgillet o lyssna på fiolspel.
Efter lyste solen varmt o härligt och det blev dans runt midsommarstången. Även jag dansade och det är ju ett steg framåt i min utveckling eftersom Andreas alltid dansat med barnen.

På kvällen åkte vi till Partagården och träffade några av våra släktingar. Det är så roligt att få komma tillbaka till barndomens semesteridyll. Många underbara semesterminnen som dyker upp.

Idag är en ny dag och då tror jag vi alla ska åka på Järvsö marknad.
Just nu är Andreas duktig och är ute på en löprunda men det blir inte så för mej. Jag försökte igår men min förkylning sätter stopp, jag sprang 800 meter och hade så svårt att andas o kroppen var tung o jag fick ont i mina knän:(
Jag sprang alltså mer än 800 men slutresultatet blev knappt tre km på 21 min..... Mkt gå blev det.
Nä nu får jag friskna till om motionen ska kunna bli av.
Magkurret gör sej nu hört och jag ska stoppa i mej lite frukost.

Puss o kram till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar