24 mars 2013

Himma!

Nu har vi landat hemma igen efter en härlig helg i Ludvika/Borlänge och lite Pink Gloves Boxing- äventyr ;)

Hämtade upp Benjamin på kortids lite tidigare och åkte hem och käkade lite lax och grönsaker, och det bästa av allt var kaffet på framsidan.
Solen sken så härligt och med en filt under rumpen så var det varmt och skönt att sitta och njuta i friska luften.

Sen har vi haft ett mkt gott och givande samtal med Benjamin om hur han upplever saker just nu.
Han försöker uttrycka sej så gott han kan och jag tror nog vi förstår varandra.
Just nu är han väldigt stressad över saker som händer och tycker det blir alldeles för mycket för honom.
Vi försöker gilla läget och modifiera hans och våra "scheman" så det funkar och han kan slappna av.
Lite tråkigt känns det att vi bara åker till Kisa "ett litet vips" som mormor skulle sagt ;)
Åker på torsdag kväll för att sedan åka tillbaka till E-tuna fredag kväll, men vi får lov att göra det som känns bäst för Benjamin.

Ikväll gjorde vi ett riktigt familjemys som barnen bestämde, jajamensan, kvällsmat på McDonalds!
Jag tycker ju inte att det är världens godaste, dessutom passar ju inte maten mej så bra men jag drog i mej lite kycklingvingar och chili-cheesetops och blev mätt så det får duga.
Benjamin var modig och provade nåt nytt...hamburgare med bröd och endast ketchup :) Min lilla pojke det ha ha men det är ju bättre än dessa chicken nuggets iaf.

NU är vi hemma och har landat i soffan framför våra datorer allihop, tänk vilken ruggigt nördig familj vi är, but I like it! Alla familjer får hitta sitt sätt att vara och det här är ett sätt för oss.

Uj, jag kom just på att jag inte har världens bästa mat för mej på jobbet i morron, måste fixa nån matlåda till mej nu.

Puss o kram till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar