01 maj 2013

Beslutsångest...ska vi tala om det?

Idag fyller en vän år och jag tänka hänga på min kära make och Garret  och käka middag hos honom ikväll men jag avböjde till slut ändå.
Jag får så himla dåligt samvete över att lämna barnen ensamma ännu en gång, ännu en kväll och i morgon ska Benjamin till kortis direkt efter skolan.

Tänk att man alltid på nåt sätt drivs att det där dåliga samvetet, hemma för lite,, hemma för mycket, ser för lite av våra vänner, reser för mycket..osv.
Jag vill INTE ha dåligt samvete men alltid så händer allt på samma gång tycker jag, svårt att välja och beslutet jag tar blir alltid med ett uns av skuld mot någon eller mej själv.
Får jobba på det där tror jag minsann.

Vad som däremot känns extremt skönt är att det varit massor med sol på en ledig onsdag mitt i veckan och jag har bara torsdag kvar att jobba, sen är det Springsteen-time.

Inatt sover Garret Garells hos oss (grundaren av PGB), en fantastiskt ödmjuk kille med otaliga historier om hur han möter människor under sitt resande som gör bestående intryck. Jag kan lyssna i timmar på honom, han fångar ens uppmärksamhet och berättar så bra.

Benjamin var trött och gick och la sej en timme innan läggtid!!
Oh, jag har köpt et par skitsnygga skor, ja det skulle nog inte Pillan min syster hålla med om, vi tycker inte så lika i kläder ;) men jag ääälskar dom.
Sen har ju min idol, Malin Berg precis likadana men hon är mer modig än mej och har knallrosa skosnören medan jag har bruna.
Jag har inte hunnit fota dom ännu, får lägga upp foto senare.

Nu ska jag läsa lite och sen ska även jag sova en förhoppningsvis god natts sömn innan jobbet kallar.

Puss o kram till er alla.

1 kommentar:

  1. Åh Chatto du ska inte ha dåligt samvete!! Vilken supermänniska du är som är både morsa, fru och aktiv med både det ena och det andra!! <3 Stor kram, njut av Springsteen i dina coola skor!;)

    SvaraRadera