31 december 2011

SÅ himla roligt!


Det här är vad jag o brorsan roar oss med när vi träffas i Kisa till nyår ;)
Traktorplöjning med drag i så att säga.
Ja jag vet att alla inte är lika roade av detta som mej men det skiter jag i, jag gillar massor av udda saker i motorväg så det så.

Annars sitter jag mest och hostar, snörvlar och försöker låta bli att klia ögonen.
Jossan har fyllt lägenheten med hyacinter, julgran och julstjärnor och jag tål inget av dom :(

Vi ska ner på byns centrum en sväng då det är utlottning av Kisaruschen och jag hoppas brorsan vinner så jag kan hjälpa honom handla he he.

I år hade jag förresten ansvar för en grej till nyår och det var att köpa det drickbara, skönt o smidigt tänkte jag..ända tills vi nästan var framme i Norrköping och jag insåg att champagnen stod kvar hemma på köksbänken.
Jag glömde helt enkelt att packa ner den.
Detta innebar att vi åkte till Hageby Centrum och köpte en ny flaska (förlåt Nojjan att vi inte sa hej).
Vi kom iaf fram till Kisa och här är det svinkallt och frost men ingen snö.

Vi spelar spel som vanligt och nyåret lär inte firas in på nåt annat sätt än det vanliga och det är helt ok.
Ikväll träffar vi Jossans bästa kompis Tes, stackars människa att behöva umgås med oss men hon har blivit förvarnad av Jossan så hon får ju skylla sej själv ;)

Nu mina älskade vänner ska jag försöka göra nåt åt livet, dvs dricka lite kaffe och ladda för en promenad ner på byn i kylan.

Puss o kram till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar