03 december 2012

Lite tänk om och ifallatt....


Har ni sett så himla söta hundar? Man bli ju kär. Fast hund finns inte med på önskelistan i år, det är uteslutet eftersom det är som att få en bebis och det vill vi ju inte heller ha ;)
Men titta får man och tänka att en vacker dag så finns kanske tiden och orken.


Hur som helst var det inte dessa raringar jag tänkte skriva om.

Jag ville visa fina foton på lyckliga och harmoniska familjer i juletider. Bakandes pepparkakor och lussebullar, julklappsshoppande familjer men bara glada barn och föräldrar.
Fast det känns som en utopi ha, ha. Oftast är det stress och man blir osams och så slutar det med tjurigheter och tårar och så sitter man under tystnad och trycker i sej nån lussekatt och ungarna gnäller att saffran inte ens är gott och då tinar man kanelbullarna istället.
När det är dags att lägga sej ber man iaf om förlåtelse och allt är frid och fröjd igen.
Ser det ut så hos er också?

Visserligen tror jag inte vi har det stressigare än nån annan och vi har faktiskt haft det lugnare en period nu hela familjen, tack för det.
Det känns som att man vill leva upp till den där bilden man har i minnet hur min egen barndom var, den var så lycklig och vi gjorde mycket tillsammans som blev till traditioner och nu när man har egen familj vill man få till samma grej igen.
Jag har kommit på att det nog bara var så där idylliskt i mitt minne för att jag sållar bort när vi var tjuriga och ledsna och allt inte blev som vi hade tänkt, jag har lagt till ett rosa skimmer på mina minnen.
Missförstå mej inte nu, jag har haft jättebra barndom och juletider med min familj, grejen är bara att jag nu försöker leva upp till nåt som inte finns i verkligheten.
Jag tror faktiskt vi alla håller på så, mer eller mindre iaf.

Vi har alla olika måttstock på vad som gör oss lyckliga i juletider.
Jag är lycklig med min familj och mina vänner, om vi hinner så mkt spelar ingen roll, det finns mat att köpa i affären och jag njuter av att få vara tillsammans.
En kopp kaffe och jag är nöjd.
Sen gillar jag att se barnen öppna julklappar (jag älskar också att öppna paket), det är lycka att se dom bli glada för vad de än får. Vi brukar inte köpa mkt, det finns ingen anledning till det, men lite smått och gott, det blir det.

Nu är jag för trött för att skriva mer även om jag har massor att skriva egentligen i detta ämne.
Hur gör ni med julklappar och julmat, är ni hemma, borta, flänger och far, jobbar?
Hur som helst hoppas jag ni får en skön och fridfull jul när det närmar sej.

Puss och kram till er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar