02 oktober 2013

Har varit till farbror doktorn!

Och farbror doktorn var en kvinna!
Hon lyssnade iaf på min lilla uppsats av smärta och stickningar i armar och ben och hon sa: vill du vi kapar armarna eller benen?
Nääää så sa hon ju inte förståss (erkänn Åkesson att du gick på den lätta).
Efter bända och böja, vrida och vända säger hon att min smärta i armarna kommer från nacken och att smärtan i fötterna beror på att jag behöver inlägg!!!!
Vad tusan, jag har ju fotriktiga skor både på jobbet och när jag tränar,alltid ständigt och jämt så jag vet inte jag hur det riktigt står till med den där diagnosen.

Hursomhelst så knaprar jag numer smärtstillande och avsvällande tabletter i 20 dagar. Jag funderar på om det avsvällande gör att jag blir smal fort, det vore en trevlig biverkan tycker jag och kan då tänka mej att fortsätta knapra dessa mirakelpiller.

Jag är vidareremitterad till sjukgymnast som ska fortsätta vända, vrida, böja och knaka på mej och sen göra ett utlåtande tillbaka till läkaren och så tar vi det från det!

Jag känner mej verkligen inte nöjd för jag vill veta vad som är fel så jag kan avhjälpa smärtan.
Jag vill inte käka piller för att smärtan ska ta slut, jag vill veta vad jag kan göra för förändring så jag slipper ha så ont.

Eftersom jag inte fick några förbud så kanske jag kan orka träna nästa vecka efter att jag gött mej med pasta och pizza på Sicilien, ( va? Näääää, nu skojar du? Jag har verklige inte tjatat om detta ;)

Woop woop 1,5 dygn kvar till flygplansresa med alla galningar eller ja, bara jag som är lite galen och de andra fullt normala...typ.

Nu är jag inte mätt efter att ha vräkt i mej två svampiga mackor men jag känner inte för att äta mer så jag dricker lite vatten och  ska försöka sova.

Puss o kram till er alla.

2 kommentarer:

  1. Stickningar och smärta i armar pga nackbesvär köper jag, har det till o från. Men smärta i benen pga av avsaknad av inlägg hmhm. Kan stämma, köp bananskor. Du vet skor med rund sula. Inte provat men de gör underverk har jag hört av vänner som lidit från rygg och nack och ben ont. :-) Kram Kattis

    SvaraRadera
  2. Jag får väl testa sånna privat, för på jobbet kan jag inte ha en sån sko pga halkrisken. Morsan har sånna skor i sandaler och gillar dom massor. Jag har testat dom nån gång, är mjuk och skön men man blir lite sjösjuk i början ;)

    SvaraRadera