30 mars 2010

Solen skiner!

Helt fantastiskt så härligt solen skiner, det är ljust så mkt längre och jag kände mej så glad när jag körde hem från jobbet.
Annat var det i morse när Benjamin för första gången riktigt vägrade ta sin medicin, vi fick lirka jättelänge med honom och inte ville han ha frukost heller. Tjata, lirka, muta med att få åka bil med mamma till skolan DET funkade!
Han tog sin medicin, åt en tallrik fil och så åkte vi iväg till skolan.
Tror det gått bra där idag.

Väl hemma efter avslutad jobbdag gjorde jag korvstroganoff och ris vilket Benjamin smakade, det har inte hänt på flera år för han äter inte sås och inte blandad mat. "det ser gott ut, får man smaka?" de orden lät som en himmelsk röst... Han smakade och tyckte om! Åh vad glad jag blir, nu finns det 1 rätt till han kan äta.

Så fick jag också lite samtal gjorda under dagen så i morron ska jag skämma bort mej själv med en heldag i Örebro och träffa min kusin och några vänner. Nästan det bästa är att jag får gå på Marieberg och Ikea lääänge alldeles ensam. Inga ungar som tjatar om vad dom vill ha eller hur tråkigt det är. Härligt!

Later!



2 kommentarer:

  1. ska bli såååå roligt att få träffa dig igen, vännen. det var alldeles för länge sen. mongo!!!

    SvaraRadera
  2. mongo mongo mongo!
    Det här är liiiiivet!

    SvaraRadera