15 juli 2010

Vad säger man?

Det kan man ju undra eftersom inte så mkt händer soliga dagar.
I förrgår hade Benjamin sin kompis här hrla dagen och igår hade Emelie sin kompis här hela dagen. Tjejerna är ju verkligen mer aktiva än killarna som bara spelar spel och kommer upp till köket när de är hungriga.
Tjejerna har badat i flera omgångar spelat brädspel och gått till skogen för att plocka blåbär, när de kom hem bakade de en jättegod blåbärskaka.

När Andreas kom hem från jobbet satt han och jag ute i solen ett tag, det är härligt att få hinna prata med varandra utan att barnen kommer o "stör" hela tiden, det är faktiskt riktigt ovanligt.
Emelie hittade en ny kompis på kvällen som hon drog med till skogen och de plockade lite blåbär sedan åt E kvällsmat hemma hos kompisen.
Benjamin, Andreas o jag kollade på film och som vanligt kommer jag inte ihåg vad filmen hette men den handlade om grekiska gudar och att Zeus blixt blivit stulen..jo då ett äventyr, tycker den var helt ok, tror att B tyckte den var riktigt bra och Andreas då? Jo han tyckte det var mysigt att sitta tillsammans o kolla men antagligen var han inte speciellt impad av filmen.

När barnen lagt sej kollade Andreas o jag på film i sängen, så mysigt det är, vi kollade på Hot tub timemachine, vi garvade mkt, tokig film...
Och ja så var den dagen slut..

Oh JA, en stoooor grej har hänt: MIN SARA HAR KOMMIT IN PÅ SKOLA I JÖNKÖPING!
Grattis i massor och lycka till, tror inte du kommer bli ensam i din lägenhet hihi.

Nä nu ska jag packa ihop lite grejer, barnen vill till Parken-badet idag så det får det bli.
Orkar inte göra matsäck, vi köper lite glass ody där så blir det käk hemma efteråt, eftersom B ska med lär vi ju inte bli där så himla länge.

Puss o kram till er alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar