24 november 2010

Thanks God it´s over!

Vilken dag det har varit..Idag var det operationsdag för Benjamin, han var så lugn o fin innan op, vi satt på barnkliniken och kollade på draktämjaren eller draktränaren, ja vad den nu heter filmen.... Han var lugn hela tiden och visst var han lite nervös men han sa själv att det skulle gå bra, huvudsaken var att han inte skulle behöva vara vaken.
Jag fick följa med in på op och säga hej då när de sövde honom, just det ögonblicket är svårt tycker jag eftersom det inte är riskfritt att sövas. Jag får som tvångstankar att han inte ska vakna efter op eller att nåt ska gå fel...

De sa att det skulle ta knappt 2 timmar så jag gick o käkade lunch och väntade på att de skulle ringa mej när det var klart, efter 3 timmar var jag ganska nervös...och sammanlagt tog det 3,5 timmar innan det var klart.
Sen gick det flera timmar på uppvaket, han vaknade inte så fort som dom ville och han kräktes massa blod. Jag visste inte riktigt vad som var normalt eller inte och måste säga att personalen var trevlig men hade dålig koll på vad som hände. Är det meningen att bara för att jag som förälder finns med ska ta hand om min son?
Ingen märkte när han tappade gronkan på fingret och maskinerna tjöt, tänk om det hade varit så att nåt allvarligt hänt honom.. Ingen hjälpte till när han kräktes blod, det fick jag hitta nåt att kräkas i till honom, skitdåligt anser jag om det faktiskt.

Väl hemma  fick han i sej lite fil och glass, men när han skulle skölja munnen med det starka antibakteriella slog det bakut. Det var alldeles för starkt för honom, han hade det i munnen ca 2 sek och det bör sköljas runt 1 min...då orkade inte jag längre, då grät jag. All spänning liksom bara släppte och jag kände bara att jag inte orkade mer. Hur ska det nu gå med tänderna? Hoppas verkligen inte att han får infektioner, för han tvärvägrar ta det där medlet, trots att han så väl behöver det.
Usch jag orkar inte ens tänka på det, hur illa det kan bli.

Ja ja inte blir man gladare så här på kvällen så nu ska jag gå o lägga mej, orkar inte med mer tråkigheter nu.
Min stackars syster har ju nån skitförlamning i ansiktet och läkarna vet inte vad det beror på. Jag ska åka till henne i morron kväll och pyssla om henne. Vi hade tänkt Ullared men det vet jag inte om hon orkar med, huvudsaken är att vi får lite tid tillsammans iaf.

Puss o kram till er alla.

1 kommentar:

  1. Hej. Först ville jag bara säga att jag och Jonathan är så glada för vad ni har gjort för oss. Vad skönt att allt gick bra men självklart ska man få hjälp på Uppvaket, det är ju därför man är där!

    I allafall så ville jag tala om att när Jonathan slog ut sina tänder så sa tandläkaren på sjukhuset att det finns en antibakteriell tandkräm som barn tolererar bättre. Man skölja runt den i munnen med lite vatten också. Eller som barntandläkaren sa till oss, punkt behandla med tops eller tandborsten med tandkrämen. Den finns receptfritt på apoteket och heter Corsidyl munhålegel. Må gott Anna

    SvaraRadera