11 maj 2012

Regnet vräker ner!

Det regnar och regnar och regnar och så blåser det lite mellan varven också.
I 3 dagar har det regnat nu och idag är värsta dagen av dom tre tycker jag.
Störtskurar med blåst är ingen mysig kombo men det gör däremot att jag om möjligt längtar ännu mer efter min och Andreas lyxiga resa till Turkiet.

Jag funderar på att köpa mej en liten kompaktkamera som skulle vara smidigare att ta med istället för den stora systemkameran, ska svänga förbi elgiganten idag för att spana lite granna.

Emelie har extraövning på dansen idag eftersom uppträdandet närmar sej med stormsteg, mkt som händer nu i maj, hoppas bara jag kommer ihåg alla utflykter och matsäckar mm.

Ikväll kommer ju också delar av min fina familj på övernattning och även om det bara blir några timmar så  är det så väldigt uppskattat av mej, man hinner kramas många ggr på kort tid ;)

Så nu är det väl bäst att marinera köttet och skära grönsakerna så det snabbt kan bli klart när de anländer till kaoshemmet.
Vi har tvätt och packning lite överallt men hemmet är alltid öppet för alla ändå.

Nu ska jag kolla så det finns täcken till alla nattgäster framtagna och försöka få lite bättre ordning på hemmet till kvällen.
Märkligt det där med att ha diskmaskin, det står alltid hela diskbänken full med skitig disk bara för att man inte orkar plocka ur den rena!!!
Dessutom så hade Emelie passat på att experimentera under tiden jag var borta igår så golvet ser så fruktansvärt skitigt ut, lite skvättar av RÖD karamellfärg här och där..men så länge hon inte gör hemmagjorda bomber (som min man gjorde som liten) så är jag jätteglad ändå.

Benjamin är nyklippt och längtar efter farmor o farfar som kommer i morron, tänk vilka dagar av lyx vi har tillsammans med vår fina familj. Jag är så tacksam för alla människor som finns i min närhet och bryr sej om mej och min familj.
Jag är också oerhört tacksam för att jag har vänner som glada och tacksamma för livet trots svåra omständigheter. Jag önskar jag kunde göra mer, men jag finns med i tankar och böner och stöttar så mkt jag kan.

Puss o kram till er alla.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar