25 maj 2012

Röra-på-fläsket-resan!!

Jag vet nästan inte var jag ska börja nånstans. Jag har inte jättemkt bilder (har ju tränat, inte lekt pressfotograf) att visa.
Har skapat ett album på FB som ni kan kolla in istället.

Resan började fantastiskt bra med en fin fråga vid incheckningen var vi hade vårt spädbarn!
Vi försäkrade dock att vi inte hade nån bebis med oss eller inbyggd i min kropp heller.
Träffade två människor från E-tuna på incheckningen och vi hängde ihop resten av semestern, fantastiskt roliga och trevliga människor Kicki och Petra.

Framme i Turkiet blev det skumpa buss i ca 1,5 timme innan vi var framme vid hotellet, kändes väl lite segt eftersom man bara ville fram och kunna sova eftersom kl var nattningsdags. Väl framme blev det buffé nattamat och sen in i dom fantastiska rummen som var tre ggr så stora som ett vanligt hotellrum hemma i sverige.


Sängarna var riktigt hårda men både Andreas och jag sov bra hela veckan, förutom när man hade träningsvärk som värst ;)

En del mornar började vi med Yoga med underbara Lowe, det var såå skönt att få sträcka ut musklerna och väcka kroppen innan alla dagens bravader skull sättas igång, det gav mej mersmak!

Jag som har ett alias som fru livrädd ;) är så här i efterhand riktigt impad av mej själv. Jag vågade testa nya saker och fastän jag var riktigt dålig så testade jag igen och då kunde jag lite mer och blev mer trygg med mej själv.

Jag har testat step, zumba, funktionell träning, yoga, gympa, löpträning, alla pass med duktiga instruktörer som kunde inspirera och få mej att våga lite till.

Jag vet att jag sagt det förut men jag tycker jag har rätt att vara stolt över mej själv och min prestation, för att gå från 300 meters löpning med skaplig hjäärtklappning och andnöd till att kunna springa 1 mil och delta i olika typer av motion/träning under 1 vecka, det är ta mej tusan bra jobbat, så det så!!!

Jag har inte så mkt mer att säga om träningen egentligen, allt jag testade var bra och roligt och jag vill gärna göra om allt snart igen.



Som ni ser på bilden brydde man sej inte speciellt mkt om hur man såg ut under träning, vilket var riktigt befriande!
På kvällen när vi träffades för fördrink och midaggsbuffén klädde man upp sej lite och det var härligt att se hur alla "egentligen" brukade se ut.

Buffén eller egentligen all mat var helt fantastisk, det var ett överflöd utan dess like och första frukosten fick jag gå två varv för att kunna bestämma mej för vad jag skulle äta, det fanns ALLT!
Det var egentligen samma sak på lunch och middag också, helt galet.
Löjligt nog var allting hela tiden all inclusive, verkligen allt ingick, minibaren på rummet, om man ville ha en drink vid poolbar eller på puben, allt ingick.
Tror barnen skulle stortrivas på det här stället eftersom dom skulle kunna äta det dom vill, när dom vill och bada hur mkt som helst i vattenland och pooler.









Fantastiska, underbara, roliga, trevliga och ödmjuka människor har under veckan berikat mitt liv med så många skratt och minnesvärda ögonblick. Människor som peppat, uppmuntrat och tvingat mej att våga lite till, lite mer än jag trodde var möjligt.
Jag har inte ens alla människor på bild inser jag men jag är fylld av tacksamhet till er alla men framförallt till min älskade Andreas som gav mej denna resa och trodde på mej. Älskar dej så mycket.

Puss o kram till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar