15 september 2013

En helg då jag kan andas!

Aaaahhhh vilken härlig helg.
Andreas kom hem skapligt i fredags och hann vara med hos Boytons på taco-kväll och prat. Så himla länge sedan vi sågs allihop och det var supernice att äntligen hitta tid tillsammans.
Kvällen blev inte så sen och det var så skönt att få krypa i sängs och få vakna utvilad.

Benjamin åkte till kortis i fredags så vi har inte behövt tänka på honom heller vilket också varit skönt.
Nu är han äntligen hemma och har landat i sitt rum.
När han kom hem höll jag på att dammsuga hans rum och han undrade -Vad gör du i mitt rum?
Ha ha busfrö, han gillar ju att ha det städat och rent precis som jag.

Igår lördag, hade vi bästisarna här på lunch, alltid lika trevligt och avslappnat när barnen funkar ihop och även föräldrarna.
Innan lunch hade Pierre haft med ungarna på bio och Emelie var jätteglad och tyckte filmen var rolig.
Jag var också tacksam för en brake från dotra så Andreas och jag hann städa lite granna, plocka undan tvätt och dammsuga.

Idag är det söndag och vi har haft en skön lugn dag med läxläsning för Emelie och lite bokläsning för mej och programmering för Andreas.
Tvättmaskinen är fylld igen och diskmaskinen likaså.
Snart ska gympapåsar packas, kvällsmaten lagas och veckoplaneringen kollas över innan måndagen är här och allt snurrar på som vanligt.

Den kommande veckan hoppas jag hinna med träningen också eftersom vad jag vet är inga kvällsmöten denna vecka, bara bilen som måste lämnas in för en check-up på verkstan.

Ha en fortsatt god dag mina vänner.

Puss o kram till er alla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar