16 september 2013

Ibland känner man sej nöjd bara!

Som idag exempelvis.
Efter en skapligt kaotisk kväll med gråt o tandagnisslan från ett av barnen så har vi börjat dagen alldeles utmärkt faktiskt.
Inget tjat alls har det behövts.
Jag har hunnit dricka mitt morronkaffe i lugn och ro, barnen har ätit frukost och vi har sett till att väskorna varit färdigpackade med nycklar och busskort.
Trötta har vi varit, men det hör ju till.
Jag skjutsade Emelie till skolan och kom till mitt eget arbete i tid (wow), Benjamin tog bussen till skolan.

Jag har varit duktig och ringt vårdcentralen om värken i händerna och fått en läkartid.
Jag har varit på skadeverkstaden med bilen och beställt tid för lagning av densamma.
Jisses vad jag är bra idag!
Jag älskar när jag har ork att göra saker som har behövts göras länge men inte blivit gjorda, vips så är man lättare i sinnet igen.

Det här är också första riktiga veckan med Andreas jobb på KING, det har ju varit introduktion och information och föräldramöten här och kvällsmöten på jobbet och .......jag har varit helt slut men ser nu ljuset i tunneln igen, hoppas jag. Det vore ju så härligt att bara få en "normal" vecka så man vet hur den ska se ut.

Kanske att jag kan få till en efterlängtad träning denna veckan, det vore amazing och otroligt välbehövligt.

Puss o kram till er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar