04 januari 2014

Denna låt gör mej glad, skit samma att jag blir patetisk ;)




Tänk vad musik påverkar oss och förstärker våra känslor. Trallvänlig pop har jag alltid gillat och så är jag svag för snygga stämmor också. De sjunger bra de små liven.

Idag har vi haft hemmadag då Andreas har handlat och fixat med grejer här hemma som involverar limning och sågning så det överlämnade jag så gärna till honom.
Jag håller på att röja i köket och städa ur kyl, lådor och skåp.
Nu ska här bli ordning överallt i huset och vi är på god väg.
Jag mår så himla bra av att bara veta att öppnar jag en låda så ser det snyggt ut och jag ser vad som finns däri.
Garderoberna är ju också fixade sen ett tag tillbaka, ofantligt skönt.

Jag har också börjat rensa bland papper som jag sparat, jag har t.o.m räkningar sparat sen…..skitlänge tillbaka, ganska onödigt, jag vet men så funkar jag.
Det kommer ta tid men jag lovar att till våren är vi nog klara eller nä, jag lovar inget för vi har stora förrådet att röja också.
Att vara på väg är ju faktiskt också en skön känsla.

Ikväll fick jag också till en löptur, målet involverar i dagsläget absolut ingenting ang tid, bara att få njuta av löpningen och springa längre och längre.
Mitt "ickesockerätande" går riktigt bra och jag har inte ätit lördagsgodis varken idag eller förra lördagen, hurra för mej! Fast inget socker alls funkar inte för mej heller men jag gör medvetna val och blir nöjd, det är ju så jag ska försöka leva resten av livet.

Emelie kämpar med en tand som ska lossna men har spruckit mitt itu pga att det kommer en tand under, nu är ena halvan av tanden iaf snart borta, hänger liksom i en liiiten "tråd" bara.

Nähä, nu är det dags att krypa ihop under en filt i soffan och kolla sista avsnittet för säsongen av Sons Of Anarchy, vi har liksom inte fått till tiden innan men nu ska det ske :)

Puss o kram till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar