25 augusti 2010

OJOJOJ

Vilken dag på jobbet!
Allt har egentligen gått bra till slut men jisses vad mkt merjobb det blir när man har två pers som frågar hela tiden och så ska man försöka instruera dom till deras arbuppgifter medans man också ska sköta sina egna!

Väl hemma var det bara snabbt att dra ihop lite härligt mikrovärmd mat till barnen och Andreas som snabbt kom hem från jobbet. EFter maten skjutsa Andreas till stan för att träffa Henrik B för träning i Södertälje eller nåt..
Sen handla lite och åter hemåt och på med kaffe till mamma Chatto, lite skorpor och läsa bloggar.

Vårt hem ser ut som nån verkligen släppt en bomb, det ligger kläder överallt i alla rum och hänger ren tvätt i vardagsrummet, gräs på golvet i köket som katterna dragit in, båda barnens rum skäms jag verkligen över men vet ni vad???????????
Jag är faktiskt inte en pedantisk manisk mamma, jag vill inte ha kliniskt rent över allt, jag vill gärna ha ordning för då trivs jag bättre men NÄÄÄÄÄ inte nu ikväll för jag orkar verkligen inte.
Jag tänker dricka kaffe, blogga, kolla på tv, natta barn och ge katter mat mitt i totala kaoset och sen bara gå och lägga mej, så det så.
Förresten undrar jag om det inte är så som många av oss borde göra lite oftare...bara strunta i alla måsten och slappa lite, har jag sagt att jag pms:ar he he

Undrar hur min syster har det förresten, hon har ju börjat ny skola o flyttat hemifrån den lilla bebisen eller var hon 18? nä det kan inte vara sanningen för jag vet att jag har dragit omkring henne i vagn och bytt blöja och matat och kramat och busat med och....jaaaaa du är stor nu Sara, men min lillasyster är du för alltid o jag älskar dej.

PUss o kram till er alla

1 kommentar:

  1. Hoppas att din plan höll! Kaffe, bloggläsning och kanske en titt i Ikeakatalogen :) Ja, jag tror att många fastnar i alla "måsten" och ställer för höga krav på hur det ser ut hemma. Jag är tyvärr en av dem men jobbar på att bli bättre. Det är inte så lätt...Vi måste ta och ses snart, vi pratade om att bjuda på middag + bastu här i M-viken.
    Kram Angelica

    SvaraRadera