29 augusti 2010

Shrek och nybliven pojke!

Igår lämnade vi B på kortis och åkte sedan till Tuna Park för lite småshopping. Vi träffade på Mustangfamiljen (hehe) och tog en fika tillsammans det var himla trevligt och lilla M är inte längre så blyg för mej, jag fick tom hålla hennes hand när vi spanade efter Shrek. När vi väl funnit honom blev det tvärstopp och rädslan satte in. Gullungen vågade inte kramas men det vågade min lilla älskling göra.




Sedan fortsatte vår slappdag in mot centrum och vad händer när man känner lite folk och man går förbi vid nyinvigning av butik? Jo då man blir nerbrottad, Emelie blev livrädd och ville inte titta.






Ungefär samma förtvivlade känsla hade jag när jag helt plötsligt omvandlades till en pojke hos frisören.
Jag var hos en jag aldrig varit hos förut och nä man ska verkligen aldrig vara otrogen mot sin frisör. Jag sa till denna "stjärna" att jag gärna ville klippas lite kortare än jag hade nu, jaha säger hon och klipper till. Iiiiiiiiiiiiii jag ser ut som en pojke! Vill inte alls visa mej i offentlighetens ljus, tur man ska dra en keps över huvet på jobbet. Får väl sedan konvertera till Amishfolket för där bär kvinnorna en liten babymössa på huvet, så om ca två månader gott folk, då kommer Chatto gå till sin egen högt älskade frisör igen och bli så nöjd så nöjd igen.






Vi hann vara på Abbes treårskalas en stund och sedan gav vi oss iväg till Ärla för lite övernattning och mkt kräftskiva. Supermysigt blev det faktiskt även om jag inte riktigt var sugen på att åka innan;)

Nu sover Jirre-firre och jag njuter av riktigt varmt kaffe och en lugn och skön söndagseftermiddag.
Emelie har haft riktigt ont i halsen
Och är förkyld, jag hoppas vi slipper vabba denna vecka. Jag älskar mitt jobb och vill gärna vara där.

Puss o kram till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar