25 oktober 2012

Det forskas på kräkungen!

Min lilla snutta som snart fyller år har lite smått panik.
Hon känner att lördagens födelsedagsfika och bio med kompisar är i farosonen men så är icke fallet!
Allt beror på hennes meds har jag under dagen forskat fram med hjälp av Petra som alltid har svar på tal hahaha.

Ok, jag börjar från början.
I förrgår sa Emelie på morgonen att hon mådde illa, jag "tvingade" henne att dricka lite vatten eftersom hon dricker så lite och så sa jag att nu skulle hon bli bättre och så skickade jag iväg henne med "skolskjutsen".

När jag är ombytt och klar på jobbet får jag ett samtal från skolan att min fina dotter står och kräks på skolgården..ok, hämta ungen och leverera henne till Andreas som är hemma sjuk.
Resten av dagen jobbar jag på som vanligt och Emlan är tydligen superpigg hela dagen, inget illamående eller kräkningar men glass och fika :) Det luskas av pappi att hon ev ätit en möglig macka (blä) och mått dåligt av den så vi betsämmer att hon får åka till skolan i morse.

Jag försäkrade mej om att hon inte mådde dåligt i morse och lagom när de kom fram till skolan så öppnade hon bildörren och kräktes så jag fick åka från jobbet som jag hunnit vara 10 min på och ta en VAB-dag med snuttan. Jag har varit duktig att även komma ihåg att anmäla till FK denna gången, det brukar jag inte göra.
Jag ringde hennes läkare också eftersom hon kräks så tillgodogör hon sej inte sin meds och där hade vi antagligen problemet.
Enligt läkaren så måste hon äta frukost innan hon tar meds och allt beror antagligen på att hon tagit det på fastande mage. Nu hoppas vi att så är fallet och i morron tar vi en lugn morgon med utklädning till halloween-firande på skolan och så en bra frukost och meds efter.

Själv självmedicinerar jag ;) har ju som jag skrev igår en ordentlig inflammation i vänster axel och det gör ONT, så nu knapras det diklofenak och ipren och hoppas att det i kombo med vila ska göra susen för mej. Nu ska jag krypa ner i sängen och ladda för en fredag med tandläkarbesök med Benjamin och utvecklingssamtal för Emelie och sen en skön lugn hemmakväll för mej och barnen när Andreas är borta.

Puss o kram till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar