14 april 2013

Blä för Matte!!

F'låt Jacob ;)
Men stackars Andreas sitter just nu och försöker hjälpa Emelie med hennes matteläxa.
Det tar mej ganska många år tillbaka i tiden då jag själv satt och grät brevid min stackars mamma som försökte hjälpa mej.
Nu har denna underbara mattetröghet smittat min underbara dotter, stackars underbara barn.
Hon gråter, Andreas försöker hålla sej lugn och sansad, hon gnäller och säger att det här har hon aaaaldrig gjort förut, Andreas är lugn och sansad......Andreas är lugn och sansad i princip hela tiden, JAG däremot får sånna flashbacks att jag mår riktigt illa. Matte var så svårt för jag förstod verkligen inte oavsett att mamma förklarade så fatta jag aldrig, jag mår fysiskt illa av detta :(

Nu gjorde vi ett litet avbrott i bloggandet och matten och satte en bulldeg.
Både Benjamin och Emelie hjälptes åt och jag hoppas det blir bra, det är första gången dom gör det här tillsammans.
Nu väntar vi i ca 30 minuter på jäsningen och sen blir det utbakning, oh så gott med färska bullar.

Hoppas ni får härlig dag, puss och kram till er alla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar