07 april 2013

Redan?

Tänk vad lediga dagar går fort!
Jag har varit hemma 1 vecka med barnen och nu är det söndagsångesten som sätter in igen.
Jag gillar mitt jobb, det handlar inte om det, bara att jag mycket hellre är hemma med min familj.

Känns konstigt att alla lediga dagar bara rusat förbi och plötsligt är det måndag igen.
Tror nog att vi alla har njutit av ledigheten tillsammans och känner oss redo för en ny vecka i skola och arbete.

Igår var vi med fina vänner och åt god mat, spelade plump och jag masserade lite grann, som en härlig skön sommarkväll brukar vara, fast utan grillningen och flötgröten då ;)
Det är lite roligt det där med att solen lockar fram alla från sina hem och man börjar hälsa på grannarna igen  och åka hem till vänner, vad gör vintern med oss egentligen?
Säger som Andreas, "Jag är inte skapt för det här landet", skulle vara skönare att bo med solen som sällskap tycker jag.

Idag var det ju riktigt aprilväder. Jag vaknade av att solens strålar värmde genom fönstret och då tänkte jag att en härlig löptur hinner man ju med idag men när det väl var läge för det så var det snöstorm!!
Jag vill ha vår på riktigt, med varm skön sol hela dagarna, lite regn så snön försvinner, då känns inte semester med familjen så lång borta.

Jag ska försöka fixa lite matlådor inför veckan nu och så göra en stor kopp te med äggmacka, vill kura lite nu.

Puss o kram till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar