07 maj 2010

Hemma!


Mm hemma, det är Kisa som är hemma också. Jag ääälskar Kisa, det är så himla vackert och bor så underbara människor här. Ja då syftar jag på min familj först o främst, aningen partisk kanske ;)
Men jag har fina vänner o bekantingar här också. Tänk om man nu bara kunde hinna med att träffa alla men det funkar inte, en helg är såå kort.

Emelie och jag hade en jättemysig resa ner hit. Först skrålade vi årets melodifestivallåtar sedan hittade vi cd med förra årets Eurovision, kunde det bli mer perfekt för oss mellonördar?! Vi sjöng oss hesa hela resan, åt tyrkisk peber och drack Fanta. Mys!

Fredag=tacos jo så ska det vara, med en underbart god sås som Pillan fixa till. Barnen åt glatt o vi också.
Mamma och lilla lillasyster Sara kom o sa hej och satt o pratade en stund. Det är ju sånt man saknar när man bor långt ifrån men det kanske inte skulle hända så ofta om man bodde här heller. Man förbättrar ju allt i sina tankar o drömmar. Alla lever sina liv o är trötta efter jobb och man har ansvar hit o dit..., men längtar hem till Kisa och föräldrar o syskon, det gör jag ofta, ofta.

Känns lite konstigt att vara hemma bara Emelie o jag, men så här ser ju vårt liv ut. Benjamin är på kortis o han har det bra där.
Andreas ska ut med sina polers imorrn kväll och på söndag bounda med de andra instruktörerna på Balanze.

Själv ska jag njuta av att göra ingenting och att vara ledig. Blir massera i morron också, lovar att mor min ska ha fotmassage hihi. Eller hur morsan;)

Nu har Emelie somnat här brevid mej efter vi sjungit "Gud som haver" pussats o kramats och kört Sten sax påse. Kvällsrutiner ska verkligen inte förändras fastän man sover över hos nån annan.

Andreas jag tror man kan spela Sten sax påse på nätet om du skulle sakna det allt för mycket;)

Nu ska jag läsa lite ur min nya bok, måste stjäla tid av de tillfällen som ges.

Ps. Olle-raringen svalde en tia ikväll men ville inte äta några ostbågar....för tänk om tian blir orange då asg.

Puss o kram till er alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar