17 maj 2010

Så lycklig!

Var lite nervös inför min första dag på nya jobbet, men det fanns det egentligen ingen anledning till. Både min chef och kocken är så härliga och vi skrattar o pratar som vi känt varandra länge.
Jag har haft en busy day och tankarna bara snurrar om alla nya rutiner och allergier. Det kommer ju också ordna sej, bara jag ger det lite tid kommer jag nog in i det hela jag med.

När jag kom hem från jobbet var jag glad och hade energi till att sopa av altanen och fixa lite mat och tvätta några tvättar. Så himla skönt att det snart är slut i tvättkorgen, undra om man nånsin kommer ligga i fas med tvättning.....

Jag har suttit vid datorn o beställt matvaror också, ska försöka städa ur kylar o frys innan varorna kommer i morron.
Jag vet att jag sagt det förut men det är så himla skönt o smidigt att få hem matvarorna till huset, slippa trängas med alla andra i affärerna.

Ikväll vet jag inte vad som hände men kl 20.30 sov båda barnen så jag kunde ostört beställa matvaror och glo på tv en stund.
Vilken lyckad dag.

Puss o kram till er alla!



1 kommentar: