11 maj 2010

Ledigt o sol!

På framsidan har grannarna satt fram cafemöbler och där har jag placerat min rumpa samtidigt som jag bloggar o dricker kaffe.

Igår var min sista dag på Ärlagården och ärligt måste jag säga att inte var jag ledsen för det. Jag kommer sakna mina arbetskamrater men längtar efter att komma igång med mitt nya jobb.
Fick ett jättefint halsband som "avskedspresent", gillar det jättemkt, TACK ska ni ha.
Andreas hade med sig en bukett rosor när han kom hem den blev jag också väldigt glad över.

En liten stund på kvällen hade vi Abbe-älsklingen hos oss, detta underbara barn som jag älskar som mina egna.
Han pratar oavbrutet och kan ALLT själv, fantasin flödar och han leker och samtidigt skulle vi då göra pannkakor.
Abbe hjälpte mej göra smeten sen undrade han: pannkakor då?Abbe jättehungrig...
Jag försökte tala om för honom att vi var tvungna att hälla smeten i stekpannan så skulle det bli pannkakor. Förstår du? JA men pannkakor då Abbe jättehungrig.
Vi hällde smet i pannan och vips blev det en pannkaka, tänka sej så fascinerande det kan vara hihi.
Han blev till slut mätt efter nästan två pannkisar.



På kvällen började Andreas o jag lyssna igenom Eurovisionens bidrag, många låtar blir det. Gillar hittills Danmark mest och undrar om det var Litauen som hade en grymt cool låt.
Måste lyssna vidare och kolla in alla videos också.

Kvällen avslutades med CSI o poppisar, gott!

Idag har jag handlat ny grill, vi sliter ut en grill om året och nu var det dags igen. Vår familj kör med mottot grillning är gott i alla väder ;)

Så har jag varit till läkaren idag som undersökt ögat... Bara avvakta var beskedet, tvätta morron o kväll.
Klådan på kroppen var det värre med.....de kan inte gå vidare med allergitest ody när jag själv inte kan ringa in problemet...suck, kan jag inte bara få en remiss till hud istället?
De har tagit leverprov och kollat sköldkörteln och massa mer grejer. Jag har fått klådstillande tabletter och läkarn ska höra av sej om Tre veckor för att kolla om klådan lugnat ner sej. Åh så trött man blir. Han försökte få det till att vara symptom på stress... Troligt när det kliat sedan jag var 12, ingen läkare tar det på allvar, jag blir så himla frustrerad. Ska man verkligen behöva ha det så här? Det är ju inte normalt.. Och det jag störde mej mest på var att läkaren antydde att det var psykiskt.! Skulle jag vilja ha det så här kanske? Ja, jag vill ju verkligen att det ska klia hela tiden på min kropp. Grrrrrr

Nu ska jag iaf njuta av mitt kaffe, läsa i min bok och lapa sol.

Jag borde prata med ordföranden om vår fuktskada i köket....orka då!

Puss o kram till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar