09 april 2011

beslutsångest!

Tänk vad tokigt det ska bli ibland när man måste välja mellan massa olika saker, det är verkligen inte lätt.
Vi som skulle på konsert kom bara till Coop Forum o köpte film o lördagsgodis och återvände till hemmets lugna vrå för mor o dottermys.
Nej jag klagar inte, konstaterar bara fakta..och så här i efterhand känns det helt ok eftersom jag är så gruvligt trött att det hade varit en trafikfara att sätta sej bakom ratten för hemfärd till Etuna.

Emelie och jag har spelat snabb o smart och busat, pratat och kollat på körslaget, röstat på Lisa, ätit godis och druckit läsk. Galet vad mkt man kan äta fastän man känner att det borde räcka..'r det fel på mej eller?

Nu sover min fina flicka brevid mej i sängen, det tog 2 minuter för henne att somna efter vår vanliga rutin med sång: Gud som haver och så puss på mun och gonattkram.
Mysigt att höra hennes andetag, det ger mej ro.
Jag är en lyckligt lottad människa som har så fantastiskt fina, söta, snälla och underbara barn och icke att förglömma min kära make. Han har tagit välförtjänt jobbstopp ikväll och hänger med vänner o kommer säkert inte hem förrän strax efter 02.00, precis som jag igår natt,,,vi lär vara totalt slut i morron ha ha.

Inte så mkt som händer i morron heller och det är skönt, jag vill att det ska vara så i helgerna, lugnt o skönt, ingen stress. Jag vill helst bara vara hemma och sköta mej själv o min familj. JO, jag vet, men kan behöva umgås med andra också men jag njuter verkligen av att bara vara med min familj. Jag har ett enormt behov att att vi är tillsammans bara vi och det beror nog på att det är så sällan som vi kan det så...

Nämen nu..jag tänker faktiskt också lägga mej, hade egentligen tänkt att kolla några avsnitt NCIS men näpp, sova känns extremt lockande så jag protesterar ingenting alls utan säger helt enkelt, tack o gonatt mina kära vänner och allmänt bekanta ;)

Puss o kram till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar