27 april 2011

I morron är en annan dag...

Idag är ingen bra dag för vissa i familjen. Deprimerad, agression och ledsen... :(
Om jag ändå kunde göra nåt.
Att få tfnsamtal och inte kunna göra nåt åt siuationen är inte heller roligt, känner mej maktlös..dessutom så hör jag hur det "skramlar" om bilen när jag pratat färdigt i tfn, låter som en lös plåt, har inte hunnit kolla det ännu men inget hänger ner från bilen o skrapar i ännu iaf ;) alltid något :)

ORKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Därmed klockade jag in på en riktig tycka-synd-om-mej-em/kväll vilket innebär att (eftersom maten jag skulle laga inte heller var till barnens belåtenhet så valde dom spagetti och ost/skinksås) ostbågar och djungelvrål tagit slut och JA det kanske var jag som åt upp dom! Karaktär is my middlename..

Annars har jag rensat lite på framsidan, diskat en maskin disk, gosat med mina barn och haft ett lååååångt samtal med min fina son om livet i allm'nhet och hygien i synnerhet. Till helgen hoppas vi att det funkar med klippning av hans hår och handla nya kläder då han vuxit ur det han använt. Sandaler är också ett måste, hoppas, hoppas, hoppas att det funkar att handla färdigt allt på en gång så slipper han detta sedan och vi har dessutom ett tag på oss att spara ihop pengar igen....

Alltid dessa pengar, tur man fått löneförhöjning ;)

Längtar efter att få åka iväg med min käre make till Stockholm och bo på hotell och sova, njuta och ströva omkring i det fina vädret som vi har beställt.

Nu är maten undanplockad, mer spagetti kokad och räcker till  matlåda för Jirre-firre i morron och snabbvärmning för barnen efter skolan i morron.. Busy life, longing for weekend.


Puss o kram till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar