17 november 2012

Känner mej så nöjd!

Vilken dag vi haft här hemma!
Den började som vanligt med äggröra och sen stack jag iväg till Forever för lite PGB och Andreas skjutsade Benjamin till kortids och sen hämtade han mej igen.

Vi började städa köket och vardagsrummet och sen var det dags för Emelie att skjutsas till sin Latino-dans och under tiden hon var där kom Pi och Pe och Moa-goa på ostkaka och kaffe.
Emelie hämtades, vi piffade till oss lite och begav oss till Hällby kyrka för lite barnkör-sång av Jennifer som nog tyckte det var både roligt och pinsamt att vi följde med och lyssnade. Så mysigt och härligt med barn, de gör precis som de vill.

SÅ var det ju självklart dags för den viktiga traditionen av lördagsgodis-shopping och sen hem och INTE slappna av utan vi började rensa garderoberna i sovrummet och städade ordentligt under vår låga säng. Så äckligt det blir därunder, vi hade nästan odlat en äng av dammråttor ;)

Nu är kassar fyllda med "bortskänkes"och "syrrankläder" och mina egna lådor är ganska tomma och behöver påfyllnad. Andreas tycker det är illa när han säger att det inte är snyggt med "gällivare" på mina trosor, jag fattar vinken.
Bh behövs också nya och byxor, hrm jag borde åka till Ullared skulle jag tro ;)

Jag känner mej lätt i både ande och själ efter denna dag, kroppen är lit eskröplig men jag är ju snart 41 så nåt annat kan man ju inte räkna med.

Hörrni, nu ska jag göra kväll tänkte jag, glo på nåt avsnitt "hart of Dixie" och sen ZZZZZZZZZ.

Puss o kram till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar