25 november 2012

Pink Gloves Boxing- en stor del av mitt liv!



Det var ju en konstig känsla att få visa upp hur vi tränar på en paus på några minuter i en Europacup i handboll. Lite skakigt filmat men man kan inte begära mer av en Iphone i handen på älskade dottern Emelie.

Från att aldrig tränat till att verkligen gilla det jag gör nu är många stora steg men jag känner mej så tillfreds.
Jag är starkare i kroppen och har mer ork även om hösten/vintern suger musten ur en och som grädde på moset kan jag numera få på mej mina vigselringar och tappar mina byxor  och tröjorna är för stora eftersom kroppen är förändrad efter allt slit.
Det tycker mina polers på PGB är jätteroligt, de anser att om jag tappar byxorna och kan ha ringarna igen borde grunda för att det ska hålla i 18 år till ;)  äktenskapet alltså!

Men jag vill återgå lite till det jag skrev med hösten/vintern, vad är det som gör att man inte hinner nånting och ändå har massor att göra? Sakerna man mest vill ex umgås med vänner är tydligen så himla svårt. Är vi lediga är inte vännerna det osv. Det är avslutningar hit och dit och kvällsmöten och så ska man hinna med varandra som familj och man längtar efter lugn och ro och ledighet och sol och värme och JA jag klagar lite eller kanske bara egentligen konstaterar att så här är livet!!

Det blir lättare på andra sidan nyår när vi går mot ljusare tider igen, det tror jag och det hoppas jag.

Nu ska jag återgå till dagen timeout, alltså vi har en himla lugn dag och bara väntar på att Emelie ska ha sin dansavlutning, f.ö tänker vi inte göra nåt alls för vi behöver lugn och ro.
Andreas och barnen spelar spel tillsammans (dator, Minecraft) och jag är totalt ointresserad av det och sätter mej därför och surfar runt lite, kollar lite avsnitt av serier jag missat eller bara läser bloggar och myser.
Tack och lov för en härlig,, lugn avslappnad och alldeles underbar slapp söndag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar