30 november 2012

Stökar till lite!

Jo, jag stökar till samtidigt som jag försöker få undan, hur nu det kan gå ihop :)
Det är så mycket jag vill hinna med och så lite jag hinner, men en bit på väg är jag iaf.
Bara för att jag är så nöjd med dagens skörd av "att göra" så ska jag tala om att jag : gjort saffranskaka, kokat vanlig gräddknäck och lakritsknäck. Allra mest lakritsknäck och ytterst få vanliga!

Har börjat baka av smörgåspepparkakorna men jag mitt smurto glömde ta fram degen ur kylen vilket innebär att det kommer ta resten av dagen att få en mjuk deg!

Nåväl, provbakningen krävde kvalitetskontroll och jag fick tummen upp av Emelie så jag känner mej nöjd.

Jag har hunnit med att sortera all tvätt och har kört en maskin, borde ha flera torkställningar till så jag hinner tvätta flera maskiner under en dag, nåväl, det får bli en till laddning tvätt i morgon att köra. 'Man får beta av lite i taget.

Ok, nu är klockan dags att få Emelie varmt klädd och skjutsa henne till Fröslunda torg för skönsång i vinterkylan.
Jag ska bylsa på mej jag med.

Puss o kram till er alla.







1 kommentar:

  1. Skulle till o baka ett år, glömde ta fram degen. Skar upp småbitar av degen o tina snabbt i mikron ngr sek. Gick jättbra! Kattis

    SvaraRadera