12 september 2011

Burkljud.

Hade lite ont i ena örat i går kväll och jag hörde inte riktigt ordentligt men brydde mej inte så mkt om det eftersom det var läggdags.
Nu när en hel dag gått och det har lugnat ner sej här hemma så susar det i öronen men jag har inget ont, undrar om förkylning kan sätta sej i öronen?! Allt ljud är burkigt för mej men jag hopppas det gått över till i morron.

Benjamin har precis fått kokt korv med bröd och Emelie håller på att fixa sej lite kvällsmat.
Andreas är iväg och tränar på det nya gymmet han testar efter Balanze lades ner. Jag skulle inte äta nåt godis men jag hittade en påse med lakritsnappar så vad gör man?
Inte så svårt att gissa att om man heter Chatto så äter man helt enkelt!
Vilken tur att det är min tur att träna i morron efter jobbet då..

Jobbet ja, vilken turbulens efter semestern, folk har varit sjuka och vabbat om vartannat, inklusive mej själv. Jag var ju iväg några dagar till en annan förskola för några veckor sedan och nu blir det min kollega som får dra i väg under morrondagen. Tänk vilken tur vi har som hyfsat snabbt kan täcka upp för varandra när det strular till sej. Det är bra tycker jag att man kan jobba på olika ställen.
På Onsdag ska dock allt återgå till det normala så vitt vi vet iaf.

Då var det dags att ännu en kväll natta barn och själv få krypa ner i sängen och förhoppningsvis sova en god natts sömn.

Bara som en liten upplysning och kanske en rekommendation..ät inte för mkt torkade katrinplommon och aprikoser, magen blir i uppror då. Fy vad det luktar illa i vårt sovrum, måste vara Andreas fel, hur nu det kan komma sej eftersom han är borta, han måste vara riktigt rutten ;)

Annars är livet bra och nu är det suss-time.

Puss o kram till er alla.

1 kommentar:

  1. Jag blir alltid burkig i öronen när jag är förkyld, se bara till så du inte får ont för då är det öroninflammation.....

    SvaraRadera