01 september 2011

Förändringens vindar!

hejsan hoppsan vad det hade förändrats på min blogg då!
Det ser helt annorlunda ut när jag ska skriv med det nya gränssnittet, men man lär sej nog så småningom..intressevimpel på det kanske?

Idag har varit en dag  på jobbet som bara svischade förbi fastän det var enormt segt att komma upp ur sängen på morronen när klockan ringde.
På lunchen fick jag hjälpa till lite vid ett av borden eftersom det var kort om personal, det är allt lite mysigt att få hinna sitta ner o prata med barnen ett tag, det är ju alltid bara varsågoda, akta det är en varm form som är min kommunikation med barnen ;)

Men gissa om jag är tacksam att slippa vara med varje dag..för det är inte mitt rätta element att ta hand om barnen, tack gode Gud för att jag lagar maten, det är mer min grej.

Ikväll har vi varit en stund på  Mälarvik med Benjamins skola, det var grillning och prat med föräldrar och personal och alla elever, mysigt, men det är alltid lika kort men intensivt.

Nu är vi hemma hela familjen och alla hostar o snorar och fryser, undrar hur många av oss som kommer vara friska i helgen, inte många tror jag faktiskt.

Om inte Benjamin blir sjuk till i morrn bitti så ska jag skjutsa ut honom till Mälarvik igen och så kommer han hem på em.

Emelie har kort dag på skolan och Andreas jobbar hemma eftersom han är sjuk, jag börjar jobba på 12,30 men det är bara för att jag ska ha en dejt med Martin Timell! Ja jag och 1100 andra men han lär ju säkert lägga märke till mej eller helst inte för han är ju inte ens snygg, men lite rolig kan han vara, så långt sträcker jag mej.

NU ni, kryper jag ner i sängen och sluter mina blå.

Förresten pratade jag med min fina lillasyster idag, är det inte nån i Jönköping som kan fixa jobba till en fantastisk person? Hon vill verkligen jobba, det förstår man ju eftersom hon övervägde att vara påskkyckling eller var det påskkärring  i ett par timmar för nån butik eller nåt...bättre upp måste hon ju kunna göra, anst'äll henne nu och hör av er om nån är intresserad. Hon är ju liksom världens bästa syster och vill ju kunna ha råd att åka till sin bästaste syster i hela världen (som råkar vara jag) I Eskilstuna, ska det vara så mkt begärt???????????????

Puss o kram till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar