04 september 2011

Förkylningstider!

Andreas har varit sjuk hela veckan medan vi andra hållit oss på benen.
Jag har hoppats att vi andra skulle slippa ifrån eländet, dumt att tro...
I torsdags kväll efter vi kommit hem från Benjamins skolas grillkväll fick Benjamin feber och har varit riktigt förkyld och är det fortfarande. Emelie ringde från skolan i fredags och klagade på halsont men ingen feber iaf så hon fick gå kvar resten av skoldagen.
Jag själv var ju febrig och ont i halsen för bara nån vecka sedan och har känt av mitt halsonda hela veckan men har inte haft nån feber.
I morse vaknade jag och var sämre av förkylning igen :(
Det verkar vara något som går runt och håller i sej ett bra tag, jag vill inte!
Jag vill inte vara sjuk och jag vill inte ha sjuka barn, jag vill jobba.

Märker att jag inte orkar så mkt när jag håller på att bryta ihop för att jag inte får på locket på hushållsmakinen ordentligt, tårarna bränner och svetten lackar, hatar detta.
Undrar om det är så här i klimakteriet ;)

Blir ni andra så här frustrerade när ni är sjuka också?
Jag har ont i kroppen och sängen är mitt tempel för dagen, här är mitt hem :)
Toapappersrullen brevid och ett glas med vatten, datorn fulladdad  och 1 omgång poker spelad med man och barn, ingen orkade mer. Nu har alla gått till sitt eget intresse och dagen är seg och lugn.
Till kvällen får beslut tas om vilka som är hemma i morron och vilka som jobbar och går i skola.

Oj vad det är synd om oss alla!


Pusso kram till er alla

1 kommentar:

  1. Man blir lite kymig när man är sjuk och ingenting går som det ska, antar att det är så det kan va!!

    krya på er. du måste ju vara bättre imorgon när vi ska planera... kram på dig...

    SvaraRadera