22 september 2010

Galna ungar o trötta föräldrar.

Benjamin talade om för mej att man har en skyddsängel om man har varit snäll hela livet och fått en kyss på skinkan av en ängel som bebis...Emelie vrålar svordomar o är trött...idag är det ombytta roller på barnen, B lugn som en filbunke och E högt o lågt, svämmar över av känslor hos min lilla tjej nu..
Hon blev vittne till att en klasskompis till henne blev sparkad o slagen på, då är det svårt att sova och man måste få prata mkt och har man sen svårt att sortera alla känslor så bryter man också ihop till slut.
Totalt galet att en unge som är 9 år ska ens kunna bli misshandlad....vart är världen på väg?

Jag sitter i mörkret i vardagsrummet o bloggar, vi har fortfarande inte köpt nån lampa hit, det borde vi göra..
Men duktiga var vi igår Andreas o jag, efter att farfar varit här o påbörjat fixeriet så tapetserade Andreas o jag fonden i köket och ojojoj vad jag är nöjd :)
Båda barnen gillade tapeten men Benjamin sa att verkligen ville slippa att ha den på sitt rum. he he
Undrar varför han inte vill ha en blommig tapet med röd/rosa färg i?!

Idag har det varit lite lugnare på jobbet vilket känns skönt efter all turbulens som varit.
Ska bli skönt att bara jobba i morron  och sen vara klar med jobbveckan, har sagt det förut o säger det igen, det är en oerhörd lyx att jobba 4-dagars-vecka.
Tack gode Gud att jag fick det här jobbet.

Puss o kram till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar