20 september 2010

Som alla andra?

Jag har fått lära mej att olika är bra!
Man kan inte tycka om alla människor och det tror jag ingen begär heller. Jag är så ledsen över att SD kommit in i riksdagen och jag skäms över att i "min" stad Eskilstuna tydligen var tionde människa röstat på dom.
Jag har hört alla möjliga kommentarer om detta och jag är ju för att man ska få tycka som man vill, men SD skrämmer mej oerhört. De har bara en sak på sin agenda och inget annat och jag tycker att människor av alla ursprung som har det svårt är välkomna till vårt rika och fantastiska land.
Om jag skulle behöva fly skulle jag vilja komma till ett land och få hitta tryggheten på nytt, skulle inte du?
Jag inser att jag dömer här alla som röstat på SD och samtidigt vill jag att alla ska få tycka vad de vill, svårt det här.
Dessutom känner jag med all säkerhet människor som röstat på SD, och jag älskar dom iaf så det så.
Men jag, JAG älskar människor och rätten till ett bra liv oavsett nationalitet. Vi är alla människor med kärlek, glädje, sorg och smärta och viljan att leva.
Nog om detta nu, jag orkar inte mer...

Idag har det hänt grejer på jobbet minsann, när vi kom in på morron stod hela lekhallen och två avdelningar under vatten, rören i taket hade sprungit läck inatt nån gång...det tog ett tag innan de hittade läckaget så det började rinna in i matsalen också. Vatten blev avstängt och hur lätt är det då att laga mat?
Tur att vi hade förberett oss lite åtminstonde och tappat upp lite kantiner med vatten så utskicket fick sin mat.
I morron är nästan allt som vanligt förutom att det "fattas" 50 barn att laga mat till eftersom en avdelning blir stängd...uj uj vad vatten kan ställa till det.

Nu ska jag pussa på min man en stund och så ska jag sooooooooova sooooooova sooooova.

Puss o kram till er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar