07 februari 2011

Att bli stark!

Ja hur sjutton blir man stark när man är så svag? Jag menar inte svag i kroppen, mer knoppen ;)
När man känner att man sjunkit djupt ner och är ledsen pga omständigheter man inte rår för.
Jo, jag vet hur man blir stark igen :)
Man har vänner som ringer för att de känner att de ska, vänner som ringer för att de läst ens blogg, vänner som kommenterar på bloggen och vänner som "bara" finns och uppmuntrar.
Man har familj som finns nära hjärtat och vårt liv och ber för oss när man inte finns nära i praktiken.
Man har en "egen" familj som betyder allt och som jobbar för att få alla bitar på plats.
Vi kommer också komma ur detta eände, det är en sån period nu, den där perioden som jag så gärna vill vara utan.

Nu längtar jag enormt efter sol, slappa i solstolen, grillat, semester och kramas med barnen och pussas med mannen i mitt liv.
Efter regn kommer solsken och tack vare vänner, familj, bekanta och människor i allmänhet som bryr sej kommer jag hitta styrkan igen.


imgres.jpg





Ibland kanske man behöver lite regn för att kunna uppskatta solen.


imgres.jpg



Nu ska jag fixa lite käk.

Puss o kram till er alla.

3 kommentarer:

  1. fina fina du, skickar massor med styrkekramar till dig! hur jobbigt det än är just nu, orka igenom det! någonstans där framme väntar belöningen, och när det äntligen vänder kommer du vara urstark, du kommer vara bäst i världen! :)

    SvaraRadera
  2. Du skriver så fint, ärligt och öppenhjärtat!

    SvaraRadera
  3. Hjärtat!
    Kärlek och omtankar allra längst bortifrån! Hoppas den når dig i de portioner du behöver.
    / ingrid

    SvaraRadera