18 februari 2011



Min fantastiska porslinsblomma från min mormors mor blommar ännu en gång. 3 stora blomklasar och fler verkar det bli. Jag är så glad för denna fantastiska blomma som påminner mej om min älskade mormor.



Dagen i övrigt har varit ganska lugn. Jag orkar inte så mycket efter att ha varit sjuk en vecka, jag är så trött i kroppen.
Har tvättat o dammsugit, fått hem matvarorna som beställdes via internet om jag nu skulle fortsätta vara sjuk. Busat med Emelie o fått krama Benjamin.

Åh just ja!
Jag var ju till Tuna Park med mina galna fina vänner Petra och Ylva. Inte ofta vi träffas men roligt är det.



Jag letade efter den bästa bilden jag hade på oss tre...






Tänk vilka fina killar vi kollat på tillsammans, suck, man får ju drömma lite.

Oj oj, tillbaka i verkligheten igen.
Var in på vuxenapoteket för att köpa både röd och vit medicin till våra fina gäster som kommer imorgon, kan man känna sej mer "lost"?????
Jag staplade rakt fram till en kassör som fick lämna sin plats och ge mej tips o råd så jag kan skylla på henne i morron om nåt skiter sej hehe. Sån är jag ;)

För typ en timme sedan avslutade Emelie, Andreas o jag sista filmen i sagan om ringen triologin. Åh vad filmerna är bra.
Emelie grät högljutt flera ggr under filmen och pratade mer eller mindre oavbrutet resten ;)
Sen sa hon mellan gråthulkningarna att det var ett jättedåligt slut, Frodo skulle ju inte bara åkt iväg sådär, jättedåligt ju.
Hon somnade på 5 min i vår säng, inte konstigt eftersom hon varit vaken sedan kl 03.00.
Tydligen är det så i den här familjen att barnen bestämt sej för att dela upp det här med vakendygn och halvtaskig sömn, allt för att ta knäcken på föräldrarna. Toppar man det sen med katter som kommer o pussas i ansiktet på nätterna för att de vill gå ut så är snart tålamodet och välviljan som bortblåst hos hårt prövade föräldrar.
Men jag är inte bitter ;)

Nu ni mina kära miljoner läsare och efterföljare :)
Är timman slagen för en medelfet medelålders medelmamma att försöka få världens bästa mesta sömn.

Puss o kram till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar