26 februari 2011

Tänker på mat hela tiden;)


Är hungrig nu igen, känns som jag varit hungrig hela dan. Önskar jag vore välsignad med hög ämnesomsättning men så är inte fallet!
Allt jag äter fastnar på en av magarna.. Därför får man tvinga sej själv till att tänka efter vad man stoppar i munnen.

Jag inser att jag dessvärre har den fula ovanan att ta en kaka istället för frukt till kaffet, hur ska jag få min hjärna att förstå att det är lika gott med frukt? Inte lätt att säga osanningar till sej själv. Jag älskar ju godis, kakor och alla tänkbara onyttigheter, skulle kunna leva bara på sånt.

Nämen vad blev det här för confession nu då, jag fattar ju att ni alla sett min kropp o tänkt undrande hur jag ser så fantastiskt snygg ut med tanke på vad jag äter...fniss.

För övrigt har dagen inneburit experiment med Emelie

YouTube Video

Vet inte vad hon kommit in i för period av nyfikenhet o testande av experiment. Kul tycker jag också att det är iaf.

Jag har suttit och förberett mej för pianospel och sång i kyrkan i morron fm, så ofantligt länge sedan jag spelade och fingrarna känns som klubbor på tangenterna. Skit samma, jag har övat iaf och min älskade Andreas har hjälpt mej när frustrationen tog överhand, men i morron för jag klara mej utan honom, det ska nog funka det med.

Nu ska jag återgå till att laga mat till kvällen. Ska göra nåt med färsk sej och potatis tänkte jag. MUMS!

Glöm nu för bövelen inte mello ikväll.

Puss o kram till er alla

1 kommentar: