06 juli 2011

HEEEELA FAMILJEN SAMLAD!

Helt fantastiskt, idag är absolut hela min familj samlad. Båda katterna, Andreas, Emelie, Benjamin och blödiga mamman ;)
Benjamin var så lycklig att han grät i taxin på väg till kortids/fritids i morse och Emelie lämnade all sin packning ute på gården och rusade in till Panther när Andreas hämtat hem henne från kollo.

Tydligen hade några av barnen på kollo rymt och polisen hade kommit med 3 bilar med siréner och blåljus och hundar att söka efter barnen med (eftersom barnen inte svarade när personalen ropade), det hade varit världens liv men det brydde sej inte min dotter om alls för hon sov sej genom hela äventyret! Snacka om djupsömn. Nu var inte rymningen så farlig, barnen hade fått godis skickat till sej av sina föräldrar och eftersom man inte fick göra det (stod tydliga instruktioner i pappret vi fick) skulle barnen då äta upp det i hemlighet, ha ha skitungar att komma på nåt sånt.

Jag är totalt slut och vill bara sova eftersom det var inte nåt jag gjorde i natten som var, Panther var lycklig över att vara hemma så han buffade och gosade hela natten, jamade förnöjt med jämna mellanrum och ville bli kliad. Denna natten hoppas jag på god sömn, det är ju trots allt TVÅ arbetsdagar kvar för mej denna veckan, galet att jobba en fredag ;)

Bloom kom nyss jamandes med en fågel i munnen igen, blä vad äckligt, jag berömde henne och stängde dörren så hon inte kunde komma in med fågeln. Det måste nog vara det värsta med katter, att de jagar och tar med sej eländet hem och så måste man säga hur duktiga de varit fastän man håller på att spy av medkänsla för den stackars musen eller fågeln.

När jag kom hem från jobbet hade Emelie börjat baka...nu kommer jag bli rund igen ;)
Dagen bakning blev syltkakor och Benjamin som älskar syltkakor med jordgubbssylt var supernöjd iaf tror vi det.
Han sa: Hon har talang Emelie, flera ggr när han åt kakan ha ha ha ha vilka ungar man har.
Barnen är verkligen livet, tänk att det har gått nästan 3 veckor sedan vi blev "barnlösa" och allt har gått så bra, jag och Andreas har fått tid att träna och umgås med vänner, barnen har haft det jättebra på varsitt håll, vi är alla överens om att så här får det bli nästa år också, det är ju ett bra slutresultat och sammanfattning tycker jag. Skönt att få ge barnen ett längre sommarlov på detta sättet när vi som föräldrar måste jobba.

Nedräkning till semester för mej i jobbdagar är nu 4 st, det kommer gå fort, bra det!

Puss o kram till er alla

2 kommentarer:

  1. Låter toppen, skönt att allt gått bra för alla... på lördag är vi hemma igen, ska bli skönt men lite sorgligt också på ett sätt, men borta bra - hemma bäst stämmer rätt bra. Kram och hälsa alla från oss.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Camilla.
    Kanon att ta det beslutet och att det fungerade bra. alla behöver ju vara lite själva ibland, stor som liten. Och snart drar vi till Barcelona! Whop Whop!!

    SvaraRadera