18 juli 2011

Kryssning!


Barnens första kryssning höll på att bli elände från första början. Benjamin var så orolig bara vi satt på kajkanten och kolla när båten la till.















Båten var ju så enormt stor och hur kan den flyta och vart är pappa? ... Parkerar bilen, han kommer alldeles snart.
Men tänk om han missar båten?
Han kommer alldeles snart, ingen fara och båten går inte förrän om 3 timmar!!!!
Åh mitt tålamod höll på att ta slut här, sedan hade jag den andra gullungen pladdrandes så örona blödde vid sidan om mej. Härligt att Andreas dök upp igen.
Benjamin blev snart på bra humör igen och gissa pga vad???



Jo glasspektaklets tre övre våningar tillhör Dice som gör ett "världsspel" som Benjamin gillar så vips var han inte så orolig längre.
Det höll tills vi kom in på båten för vi hade fått stå i kö och väntat innan vi kom in i våra hytter, stackarn han var helt slut av alla ljud och människor.



Emelie fortsatte att prata och vara glad!



Andreas var också glad, han hade äntligen fått sej en öl



Ikväll åt vi på À la carte och himmel så god mat jag ätit.
Förrätt: hummersoppa
Varmrätt: äppelciderbräserad anka
Efterrätt: vit kladdkaka med hallonsorbe'
Uj så mätt jag var efter det.
Benjamin tillbringade första timmarna på båten i hytten för enligt honom luktade det så illa i restaurangen att man mådde illa...
Vi andra njöt iaf av maten.

Sen var det time för karaoke min lilla snutta sjöng självklart, och de andra kunde inte jämföras med Emelies utstrålning och sång.
Detta var enda tillfället Benjamin kom upp från hytten, han ville ju höra syrran sjunga och så tvingade han pappa att filma så det kunde läggas ut på youtube.
Sen försvann han ner i hytten igen.

Emelie tittade på film, Andreas o jag satt o pratade och tog en sväng till taxfree och shoppade utan barn.mmmm citronlakrits!!




Nu är det läggdags och Emelie kollar om hon har Finland i sikte ;)

Puss o kram till er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar