13 juli 2011

Naturhistoriska med barnen!

UJ uj idag var stora eldprovet ;)
Jag har aldrig rest med båda barnen själv förut men idag tog vi tåget till Naturhistoriska museet i Stockholm.
Tänka sej att lilla pappsen som jobbar precis vid stationen i E-tuna passade på att komma ut o pussa sina älsklingar hej då!

På tåget spelades det 3DS och Iphone, och pratades så att öronen blödde på mamman ;) men barnen var så glada, bara le och svara ja på allt.

Det blev ganska mycket gå och åka under dagen och Benjamin blev rejält trött så efter filmen på Cosmonova satte han sej på en bänk vid Dinosaurievisningen och spelade sitt 3DS medan Emelie och jag gick runt och kollade på olika utställningar.

Emelie är fascinerad av allt och läser, testar och vill experimentera och frågar..om det bara varit hon och jag hade vi nog kunnat vara där hela dagen utan problem.
Benjamin ville vi skulle fota T-Rex så han kan ha den som skärmsläckare på datorn så det gjorde vi.
Nu laddar jag upp en blandad kompott av vår lyckade dag.








När vi kom hem köpte vi pizza och mumsade i oss. Andreas är o kollar tråkfotboll med kompisar och nu har jag nattat barnen och ska smyga över till grannarna för kvällskaffe, semester är ju för härligt!

Puss o kram till er alla.

4 kommentarer:

  1. Har inget med inlägget att göra men jag vill bara säga att jossan klarar inte att skriva ngn kommentar här.....

    SvaraRadera
  2. Om du inte ändrar färgen här inne kommer jag sluta läsa din blogg då jag får spykänslor varje gång jag går in här... men älskar dig... ;)

    SvaraRadera
  3. Det gör jag visst...tar bara lite tid..nu har kriget börjat...

    SvaraRadera