27 juli 2011

Semesterlunken!

Jo jag har drabbats av den däringa semesterlunken, jag sover länge på morronen, är uppe sent på nätterna och äter allt o lite till ;)
Vi har haft en jättebra semester hittills som familj och jag känner mej så nöjd och glad, och det bästa är att ännu är inte semestern över.
Vi bor några dagar i Kisa i mina föräldrars hus när de är borta, det är fantastiskt att ha ett helt hus för sej själv och känna sej hemma.
Har hunnit köra en maskin tvätt och äta lite smörgåspepparkakor som mamma gjort, mmmmmmm.

I måndags var vi på Rally, min bror Michael körde och kom 3:a, stolt syrra förstår ni. Länge sedan jag var på rally och jag älskar ljudet från bilarna och se hur de tar kurvorna, hur gruset sprutar och en och annan gång att nån bil kör av men ingen skadar sej. Livet i Rallyskogarna är inte så komplicerat, man har med sej matsäck och stolar och så ser man bilarna svischa förbi och barnen leker och i mitt fall med min son..spelar slut på alla tekniska prylars batterier, men han klarade alla timmar vi var där iaf, bra gjort.

Igår tisdag hann vi med lunch med bror och sambo, fika hos sryran och Pärla, äta en gruvligt sen middag..
Vi väntade nämligen på att brorsan skulle komma hem från att ha krattat vägarna efter rallyt. Det grillade smakade mycket gott och vi pratade o skrattade natten lång..galet trött idag fast barnen sov länge trots allt.

Idag skiner solen på fm iaf men kan tänka mej att vädret blir som igår, lite mulet men inget regn, vi får se.
Tanken är att om det är sol ska vi ut till Snokebo och lägga i nya bryggan Micke o Jossan byggt och spendera dagen där med fiske och solning. OM det blir dåligt väder spelar vi nog spel hela dagen och det är ju också roligt.

Vi har även tänkt att hinna med en sväng till Café Sommarro, som är kyrkans sommarcafé och ett måste när man är hemma o hälsar på, kanske det blir Torsdag..inte lätt att hinna med allt man vill och träffa alla människor man skulle vilja träffa :(
Men vi har härliga semesterdagar och jag måste säga precis som alla andra sommrar att det ska trots allt bli riktigt skönt att börja jobba igen och få lite bättre rutiner på barn, mat och träning, det behövs.

Nä nu har båda barnen snart duschat klart och jag ska slänga igång en maskin med tvätt till och sen måste jag få i mej lite kaffe så jag orkar med dagen.

Hoppas ni alla oavsett semester eller jobb har sköna dagar och ett bra liv.

Puss o kram till er alla.

1 kommentar:

  1. Låter trevligt , se till och njuut snart börjar vardags lunken igen :)) xx

    SvaraRadera