21 juli 2012

Bra med funktionshinder ibland hörrni!!

Nu har vi ju inte varit med våra barn förut på Liseberg men genom vänner vet vi att har man funktionshinder kan det ibland vara bra!!!

Gratis entré om man inte kan tillgodogöra sej åkturerna (Benjamin),
Emelie köpte vi åkband till och då kunde Andreas gå in på gästservice och säga att han var ledsagare till ett psykiskt funktionshindrat barn(Emelie)
Och vips fick han ett gratis åkband och kan springa runt med Emelie och åka allt hon vill.

Det känns verkligen grymt lyxigt och det kan vi gott få lyxas med eftersom livet inte alltid är lätt annars.

Benjamins lördagsnöje är att sätta hörlurar i Öronen och spela på sitt DS.
Jag tycker lite synd om honom men han gör detta för Emelies skull, han lider av allt ljud men lurarna underlättar iaf.

Solen skiner och jag har äntligen kjol, linne och sandaler, gött!!

Jag har köpt mej en bok av Denise Rudberg (heter hon så?) som jag tänkte läsa under de resterande timmarna på Liseberg.
Benjamin och jag ska spela lite på de olika lotterierna.

Just nu sitter vi mätta och nöjda efter mat från Burger King.
En njutbar dag av semestern.
Tanken var att vi skulle åka till Kisa men Benjamin är så trött av alla intryck och längtar hem till katterna så det blir till Eskilstuna vi drar ikväll.

En fin dag önskar jag er.
Puss o kram till er all.

4 kommentarer:

  1. Låter som en trevlig semester. Inte ser jag det som att utnyttja funktionshinder. Ifall folk visste hur tufft det är att få vardagen att fungera resten av året så tror jag att de flesta är ok med det. Jag unnar er o andra i samma sits den "lyxen". Gillar du inte att anv kjol o linne? Själv får jag alltid höra av min käre far att jag äntligen ser ut som en "kvinna" när jag har en kjol på mig, haha. I jeans o tröja trivs jag bäst! Ser fram emot mer umgänge med er o flötgröt o massa skratt!

    SvaraRadera
  2. Förresten, det är Kattis som skrev denna o föregående kommentar. HejSvejs

    SvaraRadera
  3. Nu håller jag på o försöker få ihop det här med svar. Skrev ngt bra en gång till svar men hmm.... vet inte vart det tog vägen, haha. Ni verkar ha haft det mysigt varjefall, men erkänn att det är "borta bra men hemma bäst som gäller" eller? MVH Kattis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är så rolig Kattis. kul att du kommenterar. Borta bra men hemma bäst är såå sant.
      kjol o linne gillas när det är varmt inte så mkt annars. jeans och t-shirt är min melodi, gärna med fransar och nitar ;)
      Kram på dej.

      Radera