29 juli 2012

Magiskt!

Jag har med min kära Andreas och våra underbara vänner Pi och Pe fått uppleva magi i 3 timmar och 40 minuter!
Bruce Springsteen rules!!

Jag har inte riktigt ord för att beskriva känslan, upplevelsen av att få vara en del av konserten.
Jag har å andra sidan väldigt många dumma ord för allt regn som fullkomligt vräkte ner när vi gick till Ullevi och fick vänta i drygt 3 timmar innan konserten började... Vi hamnade på bild i Aftonbladets nätversion, jag under ett blå/svartprickigt paraply och de andra tre i ponchos!

Allt, var bra, jag kände inte igen alla låtar men de flesta, och den som gjorde mest intryck på mej var "Jungleland" så stark och innerlig med grymt saxsolo av bortgångne Clarence brorson.

Det var drygt 66 000 personer på Ullevi men det kändes inte som så många.
Helt sjukt mkt folk som gillar samma musik i olika åldrar.
Bruce själv är 62 men man skulle kunna tro att han är typ 25 som han springer runt, showar och ger energi och glädje till sin publik.

Kommer han tillbaka till Sverige?....missa då inte en konsert med honom, det var magiskt!!

2 kommentarer:

  1. Blir inte ett dugg avis när du skriver sådär.. Hoppas ni hälsade till Bruce från mig! ;)

    SvaraRadera
  2. klart vi hälsade men jag är inte så säker på att han hörde ;)

    SvaraRadera