24 juli 2012

Kuligt på alla sätt o vis!!

Sovit länge idag också, så himla skönt.
Barnen är så duktiga på morgonen och kommer inte och väcker oss utan låter oss sova. Självklart vaknar vi till ordentligt när vi märker att det är dags att ge medicinen till barnen men annars kan vi få ligga länge och sova.
Det är verkligen obeskrivligt skönt att äntligen få sova och vakna utvilad.

Andreas tog med sej Emelie till "kofältet" och fiskade idag. Benjamin och jag stannade hemma, han spelade och jag tvättade uppe i tvättstugan.
Så fiffigt med tvättstugan tycker jag.
På två timmar har man kört tre tvättar och de är också torra för att lägga in i garderoberna, så smidigt!
Ska försöka komma ihåg att boka tid för att tvätta alla täcken och kuddar som vi har. Det är ju trevligt att tvätta sånt några ggr om året iaf, ex när man byter mellan vår/ vintertäcken.
Hur ofta tvättar ni täcken, hur ofta bör man göra det?
Lakan ody gör man ju ofta men täcken är iaf jag dålig på att tvätta mer än var sjätte månad.
Är det äckligt tänkte jag just nu, undrar vad för äckelbaggar som kryper omkring, blääää.

Hur som helst skrapar vi ihop till kvällens resultat 6 maskiner tvätt och ALLA träningskläder rena, wow vilken lycka.

Ikväll var vi hem till nyfunna vänner på grillmiddag, grymt god mat och salladen var fantastisk, jag åt så jag blev stånkmätt.
Till efterrätt blev det Ernst och kaffe och så nya spel på det.

Vi skrattade massor, var allmänt störande och högljudda och med slutresultatet att värden hade sönder två stolar och värdinnan en stol så får man väl sammanfatta detta som en lyckad middagsbjudning ;)

På plats kvällen till ära var kattungarna Elvis och Plop Plop 13 veckor, underbart söta sotisar.

En härlig kväll allt som allt och när vi kom hem sent stod Benjamin för största överraskningen för han som brukar vara trött och vill lägga sej och sova kl 18,30 var fortfarande vaken!!
Nu har vi alla borstat tänderna och krupit ner i sängen.

Tack för en riktigt rolig och trevlig kväll fam Jägare, det får vi göra om.

Puss o kram till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar