27 april 2010

Pucko-mamma!

jo det är jag, och jag säger det själv. Inte nog med att man vabar titt som tätt, jag glömde Benjamins läkartid i morron och måste nu med extremt kort varsel ta ut en kontaktdag. Tror inte att det uppskattas alls på jobbet och det kan man ju förstå. Skit vad jag mår dåligt av sånt här, dåligt samvete som tusan. Ja, ja bara att göra det jag måste. Stackars Benjamin är supernervös inför spruta och undrar om det kommer göra ont, vad svarar man en smärtkänslig kille...klart det gör lite ont men mamma finns med.
Det verkar iaf lugna honom lite.

Idag har barnen varit till sina respektive skolor och Andreas på jobbet och jag hade ledig dag eftersom jag jobbat helgen. Var spendera den dagen bättre än på IKEA?
Jag har kollat på kök alldeles ensam, gått o kollat på alla detaljer och klämt o kännt på allt som hör köket till. Det var nog skönt för Andreas att slippa vara med första gången men jag tror inte han har sån tur nästa gång ;)
Jag hoppas vi snart får veta hur de ska få våran fukt i köket att torka så vi kan göra planer..

Emelie-snuttan var så sugen på att baka idag så det blev chokladbollar som hon klarade av alldeles ensam, hon är så himla duktig. Jag kommer inte ihåg att jag var så företagsam i samma ålder.

Båda mina barn ligger nu och sover. Detta hör inte till vanligheterna men har hänt en del ggr nu när B har varit sjuk. Det är skönt när kvällarna blir lugna när Andreas inte är hemma för när B blir arg har jag svårt att hantera honom själv.

Idag har alla räkningarna slutligen betalats, så himla skönt att få det gjort och få lite kosing över.
I helgen blir det skoinköp för oss och så måste både Andreas och jag ha nya träningskläder, jag håller på att tappa byxorna när jag springer på löpbandet och det skulle vara ännu mer pinsamt än att folk ser mej röra på fläsket.

Nä nu tackar jag för mej och boar ner mej i soffan och glor på Desperate Housewifes.

Puss o kram till er alla.

2 kommentarer:

  1. Hoppas det går bra på läkarbesöket imorgon! Vad skönt att du måste köpa nya träningskläder, då ger ju träningen resultat :) Här är det ingen risk att några byxor trillar av...tvärtom...
    Ha en fortsatt bra kväll!

    SvaraRadera
  2. JO du Angelica det är inte så superpostivt som det låter..men grillning i sommar kanske gör att jag kan ha mina gamla igen ;)
    Vi får boka in nåt när ni är friska igen.
    Kram

    SvaraRadera